Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
hamburger overlay

Klaar voor de goede voornemens?

 
Nog een paar dagen en het is weer Nieuwjaar, maar als je meer wilt bewegen of beter wilt eten ... waar wacht je dan nog op? Het seizoen van lekker eten staat voor de deur, dus waarom begin je niet aan je goede voornemen vóór de feestdagen in plaats van erna? Als je nu al van start gaat met een gezond voedingspatroon, ben je al goed op weg richting het voorjaar.
De eerste dagen van je nieuwe routine stuit je gemakkelijk op hindernissen. Je hebt misschien zin om een dagje pauze in te lassen en voor je het weet ben je terug bij af. Op die ‘niet zo succesvolle dagen’ kun je de volgende dingen proberen:

Denk aan iets anders. 

Kijk niet op tegen je afspraak met de sportclub, maar focus je op hoe goed je je nadien zult voelen, zowel fysiek als emotioneel. Beeld je in dat je in de frisse lucht vertoeft en denk na over wat je wilt zien. Wil je de etalages gaan bekijken? Het park in de buurt gaan bezoeken? Wil je een nieuwe wandelroute uitstippelen of een bezoekje brengen aan een vriend(in) die een paar straten verder woont?

Maak het gezellig. 

Die salades beu? Ze smaken altijd beter met vrienden erbij (en zeker als iemand anders ze klaarmaakt). Nodig een vriend(in) uit voor een avondje uit. Doe hetzelfde met sporten - zoek een vriend(in) die met je mee gaat wandelen. De tijd vliegt vanzelf voorbij.
Laat je niet gaan op een slechte dag. 
Als je eet wanneer je gespannen bent, geef je impuls dan geen vrij spel, maar bel een vriend(in) op en vertel wat je dwars zit. Neem een ontspannend bad. Sleur jezelf naar buiten (we vallen in herhaling, maar het is de beste manier om te ontspannen). Als je het niet kunt laten om te eten, maak dan gezonde keuzes en kauw op wat knapperige groenten.

Praat met je arts. 

Naarmate je lichaam verandert, kunnen ook je honger, insuline en andere medicatie veranderen. Blijf je bloedsuikerspiegel regelmatig meten en werk samen met je arts om je plan bij te werken.

Geef de hoop niet op. 

Blijvende resultaten vragen tijd. Als je een probleemgebied wilt aanpakken - het deel van je lichaam waar je het gemakkelijkste dikker wordt - dan is dat mogelijk de plaats waar je het laatste resultaten zult zien. Als je focust op de andere lichaamsdelen die smaller worden, zal je gelukkiger zijn. Uiteindelijk zal je overal resultaten zien.

Blijf op de hoogte dankzij onze nieuwsbrief

Ontvang jaarlijks enkele e-mails met tips en ervaringen omtrent het leven met diabetes!

INSCHRIJVEN

Delen

Opslaan onder: